torsdag 7 augusti 2014

Lite om hur jag bor

 Jag lyckades äntligen ladda upp lite bilder från sjukhusområdet där vi bor. I lite random ordning, men kanske ger någon uppfattning om hur jag bor.

Min säng, med egna lakan men lånat nät. Nu har jag som tur är fått en dyna :)
Utsikt från balkongen 1. Om jag förstått rätt är det läkare som bor i de röda husen.
Utsikt från balkongen 2. Vårt rum är på översta våningen, så vi ser ganska långt.


På området finns lite höns som går omkring fritt. Varje morgon hör vi tupparna gala ända hit upp.
Hostellets ingång.

Dricksvattnet säljs i byggnaden intill på marknivå i säckar med 30 stycken 500 ml påsar som vi kånkar upp till rummet. Det tar ett par dagar innan man blir smidig på att bita av ett hörn och framförallt att hälla över det man inte orkar dricka i en flaska. I samma byggnad som vattnet kan man köpa enorma matportioner för ca 1 euro eller beställa upp till rummet.

Sjukhusområdet har många hostellbyggnader och väldigt lugnt, grönt och trevligt i kontrast till bullret, dammet och alla människor och bilar överallt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar